Yeni medya, Twitter ve 2018 CB seçimleri
Muharrem İnce’nin 2018 seçimlerindeki performansı uzun süredir siyaset sahnesinin görmediği bir renkliliği de içeriyordu. Twitter’ı seçim süresince kendi diline uygun şekilde kullanması, Muharrem İnce’nin yeni medyanın ve yeni iletişim dilinin farkında bir propaganda süreci yönettiğini göstermektedir. Nitekim uzun bir zaman sonra CHP’nin bir adayı olarak psikolojik eşik olan %30 barajının aşılmasına vesile olmuştur.
Şeyda Taluk: Ağ toplumu, bireyin güçlenmesini sağlayacak
Yurttaşın güçlendirilmesi, katılım mekanizmalarının geliştirilmesi, önümüzdeki yıllarda çok fazla duyacağımız olgular. Ağ toplumu yani Bilgi Çağı’nın ruhu da bu zaten. Gücü perde arkasında birilerinin eline vermektense bireyin güçlenmesini sağlamak.
Dijital medya ve direniş kültürü: Sosyal ağların politik önemi
Sosyal medya, siyasal katılmayı harekete geçirici boyutunun yanında onu toplumun tüm katmanlarına yayma konusunda da etkilidir. İnsanlar dijital aktivizm yoluyla gücünü tam olarak kavradıkça, bu gücü elinde tutmak için kolektif kudretini kullanacaktır.
Heyecanlı zamanlar sonrası dijital aktivizm
Dijital Aktivizm bir kavram olarak Arap Baharı (2011-2012) döneminde popülerliğinin zirvesini yaşadı ama 1999’daki Seattle Dünya Ticaret Örgütü zirvesinin durdurulması bir dönem noktasıydı ve benim gibi birçok kullanıcı ilk defa o zaman internetin aktivizm aracı olarak kullanılabileceğine inandı.